• PL
  • EN
  • DE
  • RU
  • UA
  • ES

Jak to działa?

1. Dołącz

Krok 1

Zarejestruj się klikając przycisk „Rejestracja”, podaj wymagane dane, zaakceptuj regulamin i wpłać minimum 10 zł opłaty inicjalnej. Wystarczy 1 minuta i gotowe – możesz już korzystać z rowerów miejskich 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Po zarejestrowaniu otrzymasz wiadomość sms oraz wiadomość e-mailową wraz z kodem PIN, który razem z Twoim numerem telefonu są identyfikatorami w systemie.
Poza tym dostaniesz od nas wiadomość e-mailową w celu potwierdzenia Twoich danych, kliknij na link.

2. Wypożycz

Krok 2

Podejdź do terminala, naciśnij „Wypożyczenie/Zwrot” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Rower, który wybrałeś zostanie zwolniony automatycznie. Jeżeli jest zabezpieczony obejmą – odblokuj go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego, wyświetlonego na ekranie terminala przy wypożyczeniu. Szerokiej drogi!

3. Zwróć rower

Krok 3

Nie musisz nawet podchodzić do terminala. Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka. Bez obaw – sygnał dźwiękowy oraz zielona dioda potwierdzą prawidłowy zwrot.
W celu upewnienia się, że zwrot został zakończony pomyślnie, dokonaj weryfikacji na swoim koncie użytkownika poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z numerem 19 115.
Jeśli na stacji nie ma wolnego elektrozamka, przypnij rower obejmą do ucha stojaka lub innego prawidłowo zabezpieczonego roweru. Pamiętaj, przetasuj cyfry zamka szyfrowego. Wybierz „Wypożyczenie/Zwrot” na terminalu lub w aplikacji i postępuj zgodnie z wyświetlanymi komunikatami. Samo zabezpieczenie roweru obejmą nie jest rozumiane jako zwrot.

4. Jeszcze raz!

Krok 4

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę. Od początku marca do końca listopada, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Pierwsze 20 minut jazdy zawsze jest darmowe!

5. Jeszcze szybciej?

Krok 5

Pobierz aplikację mobilną. Za pomocą aplikacji mobilnej wypożyczysz rower zarówno zamknięty w elektrozamku jak i za pomocą obejmy bez podchodzenia do terminala. Kod do obejmy będzie wyświetlany podczas wypożyczenia danego roweru.

Rower za pomocą aplikacji możesz wypożyczyć na dwa sposoby:
• Klikając „Wypożycz rower” w aplikacji i wpisując jego numer
• Skanując kod QR danego roweru znajdujący się na każdym rowerze

Najczęściej zadawane pytania

Jak się zarejestrować?

Aby korzystać z rowerów należy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie internetowej, zaakceptować regulamin i nowoutworzone konto doładować tzw. opłatą inicjalną bądź jako formę płatności zdefiniować kartę kredytową. Po rejestracji zostanie przesłany e-mail z linkiem weryfikacyjnym potwierdzającym Twoje dane – kliknięcie w niego spowoduje aktywacje konta. Od tego momentu otrzymasz możliwość wypożyczania rowerów. Rejestracji można dokonać również za pomocą terminala na stacji, aplikacji mobilnej Veturilo czy kontaktując się z całodobową infolinią.

Czy rejestrując jedno konto w systemie mogę korzystać z rowerów w innych miastach?

Tak, nasze systemy są kompatybilne. Rejestracja w jednym z nich, umożliwia wypożyczenie rowerów we wszystkich miastach w Polsce i na świecie, gdzie operatorem jest Nextbike. Warto pamiętać, że każdy z systemów charakteryzuje się swoim cennikiem oraz regulaminem. Aktualny wykaz miast, w których funkcjonują systemy Nextbike znajduje się pod adresem https://nextbike.pl/o-nextbike/

Jak identyfikować się przy wypożyczeniu za pomocą karty zbliżeniowej zamiast numeru telefonu i PIN-u?

Dla uproszczenia i ułatwienia procesu wypożyczania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora. Jest to większość zbliżeniowych kart z czytnikiem RFID – np. karta miejska, Elektroniczna Legitymacja Studencka, a także większość kart płatniczych. W celu rejestracji karty należy podejść do terminala, wpisać numer telefonu oraz kod PIN, a następnie w wyznaczone miejsce przyłożyć wybrany czytnik. Przy kolejnym wypożyczeniu będzie już można identyfikować się przy terminalu za pomocą karty, czyli przyłożyć ją w celu zalogowania się. Chcesz logować się bez podawania kodu PIN? – odznacz opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” na swoim koncie na portalu www.veturilo.waw.pl w zakładce „Hasło”.

Jak wygenerować nowy kod PIN?

Korzystasz z aplikacji mobilnej Veturilo? Przed zalogowaniem wybierz opcję „Zapomniałeś numeru PIN?”. Wprowadź numer telefonu zarejestrowany w systemie, a za pośrednictwem SMS otrzymasz nowy kod do logowania. Nowy PIN można również wygenerować po kontakcie z całodobową infolinią. Aby dokonać zmiany kodu PIN na inny, niż wygenerowany przez system, należy po zalogowaniu na portalu www.veturilo.waw.pl wybrać zakładkę „Hasło”.

Aby wygenerować nowy kod PIN do konta należy wejdź na portal www.veturilo.waw.pl. Następnie przed zalogowaniem wybrać opcję „Zapomniałem PIN”. Na numer telefonu przypisany do konta zostanie przesłany nowy kod.

Jakie koszty ponoszę podczas rejestracji?

Rejestracja jest całkowicie bezpłatna. Po rejestracji należy doładować konto tzw. opłatą inicjalną bądź jako formę płatności zdefiniować kartę kredytową. Opłata inicjalna jest kwotą wpisowego do systemu Veturilo, która jednocześnie stanowi pierwszą wpłatę na poczet kwoty doładowania.

Mam dwa konta na ten sam numer telefonu w różnych systemach – czy mogę mieć ten sam kod PIN?

W przypadku korzystania z wielu kont zarejestrowanych na ten sam numer telefonu, konto jest każdorazowo wybierane na podstawie wprowadzonego numeru PIN. Jeżeli numer PIN dla kont jest przypisany ten sam, nastąpi logowanie na pierwsze zarejestrowane konto. Generacja numeru PIN spowoduje nadanie nowego kodu również dla najstarszego konta. W celu zmiany numeru PIN dla wybranego konta zachęcamy do kontaktu telefonicznego z całodobową infolinią lub przesłania zapytania korzystając z formularza kontaktowego.

Jak doładować konto?

Po zalogowaniu się do swojego profilu na portalu www.veturilo.waw.pl w zakładce „Doładuj konto” wybierz jedną z metod płatności: blik, karta płatnicza lub przelew internetowy. Do zarejestrowanego konta możesz również podpiąć kartę kredytową, dzięki której opłata za przejazdy rowerowe będzie pobierana automatycznie. Kartę kredytową można także dodać do konta przy terminalu.

UWAGA: W przypadku wybrania metody płatności za pomocą przelewu internetowego, zostaje wygenerowany indywidualny tytuł transakcji przypisany do Twojego konta. Jest on niezbędny  w celu poprawnego zaksięgowania wpłaty.

Jak doładować swoje konto kartą z możliwością obciążenia (np. karty kredytowej)?

Do zarejestrowanego konta możesz podpiąć kartę korzystając z aplikacji mobilnej Veturilo, strony internetowej Veturilo.waw.pl lub poprzez Terminal na stacji. Jeśli podczas rejestracji wybrałeś właśnie ten sposób płatności, z Twojego konta zostanie pobrana opłata inicjalna. Opłata ta jest formą wpisowego do systemu, a jednocześnie stanowi pierwsze doładowanie konta i może być wykorzystana do wypożyczania rowerów. Po podpięciu karty do konta opłata za wypożyczenie trwające więcej niż 20 min, pobierana będzie automatycznie po zakończeniu przejazdu.

Czy mogę dokonać płatności przy terminalu?

Tak. Płatności przy terminalu może zostać zrealizowana w każdej chwili wybierając opcję „Doładowanie konta”.

Jak mogą powstać zaległości na koncie?

Wypożyczenie roweru jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy posiadasz na koncie minimum 10 zł. Jeżeli czas wypożyczenia będzie dłuższy niż 20 min, to po zakończeniu przejazdu z konta zostanie pobrana odpowiednia opłata adekwatna do czasu wypożyczenia. Aby móc wypożyczyć kolejny rower należy uzupełnić środki, tak aby na koncie było minimum 10 zł. W przypadku posiadania karty kredytowej podpiętej do konta, środki za wypożyczenie pobierane są automatycznie, a aktywność konta nie ulega zmianie.

Co będzie, jeśli koszt użytkowania przekroczy dostępne saldo?

W przypadku, gdy naliczone opłaty za jazdę przekraczają posiadane środki, Twoje konto będzie nieaktywne do czasu uregulowania płatności. Należy w terminie do 7 dni doładować konto do salda co najmniej równego 0 zł. Aby ponownie wypożyczyć rower doładuj konto kwotą nie mniejszą niż 10 zł. W przypadku posiadania podpiętej karty kredytowej do konta, środki za wynajem pobierane są automatycznie, a aktywność konta nie ulega zmianie.

Czy opłata inicjalna jest zwrotna?

Tak, opłata inicjalna jest opłatą zwrotną stanowi również pierwszą wpłatę na poczet wypożyczeń.

Dlaczego mam nieaktywne konto?

Istnieje kilka powodów nieaktywności konta. Pamiętaj, że konto jest aktywne jedynie w momencie, gdy masz na nim minimum 10 zł lub posiadasz podpiętą kartę kredytową. Upewnij się również, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail. Konto może również nie być aktywne w przypadku blokady, gdy nie postępowałeś zgodnie z regulaminem np. rower był wykorzystywany niezgodnie z jego przeznaczeniem, został pozostawiony niezabezpieczony i/lub w innym miejscu niż stacja zwrotu. W celu ustalenia przyczyn nieaktywności możesz skontaktować się z całodobową infolinią lub wysłać zapytanie korzystając z formularza kontaktowego.

Dokonałem płatności, raz wypożyczyłem rower i moje konto znowu jest nieaktywne – dlaczego?

Prawdopodobnie na Twoim koncie znajduje się mniej niż 10 zł. Pamiętaj, że konto jest aktywne jedynie w momencie posiadania na nim minimum 10 zł lub posiadania podpiętej karty kredytowej. Rekomendujemy zasilanie konta kwotą wyższą, niż 10 zł – np. 20, 30 zł, aby uniknąć zablokowania konta w przypadku wyczerpania środków. Upewnij się również, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail. Konto może również nie być aktywne w przypadku blokady, gdy nie postępowałeś zgodnie z regulaminem. W celu ustalenia przyczyn nieaktywności możesz skontaktować się z całodobową infolinią lub wysłać zapytanie korzystając z formularza kontaktowego.

Ile kosztuje korzystanie z rowerów?

Wypożyczenie roweru do 20 minut jest bezpłatne. Od 21 do 60 minuty to koszt 1 zł. Druga godzina to 3 zł. Trzecia godzina to koszt 5 zł. Każda kolejna godzina to dodatkowo 7 zł. Opłaty za poszczególne godziny są sumowane i pobierane po zakończeniu wypożyczenia. Liczy się każda rozpoczęta godzina. Np. jeżeli wypożyczenie trwało 2,5 godziny to opłatę za przejazd należy zsumować następująco: 1 zł + 3 zł + 5 zł = 9 zł. Warto pamiętać, że każdy z systemów charakteryzuje się swoim cennikiem oraz regulaminem.

Jak wypożyczyć rower?

Wypożyczenie roweru możliwe jest poprzez:

– aplikację mobilną: zeskanuj kod QR na rowerze lub  wybierz zakładkę MENU -> WYPOŻYCZ ROWER wpisz jego numer roweru i naciśnij WYPOŻYCZ ROWER.

– terminal (w tym z wykorzystaniem czytnika RFID) – naciśnij WYPOŻYCZENIE/ZWROT. Następnie podaj numer telefonu komórkowego oraz PIN lub przyłóż sparowaną kartę RFID do czytnika na terminalu. Dalej postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka. Jeśli rower jest zabezpieczony linką, zamek szyfrowy odblokowuje się za pomocą 4-cyfrowego kodu. Jest on dostępny w aplikacji mobilnej,

na terminalu (przy wypożyczeniu przez terminal) oraz na infolinii.

Jak ustawić kod na lince z zamkiem szyfrowym?

Kod do linki z zamkiem szyfrowym należy ustawić na wysokości wypukłej kreski, zaczynając od lewej do prawej strony. Kod ten wyświetla się na terminalu w momencie wypożyczenia roweru, na głównym ekranie aplikacji mobilnej Veturilo w trakcie trwania całego wynajmu lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenia roweru przez Biuro Obsługi Klienta.

Jak zwrócić rower?

Chcesz zwrócić rower?

Wystarczy, że wprowadzisz go do elektrozamka na stacji. Podwójny sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.

Jeśli na stacji nie ma wolnego miejsca, przypnij rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasuj cyfry. Następnie podejdź do terminala, przyciśnij WYPOŻYCZENIE/ZWROT i postępuj zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu bądź dokonaj zwrotu roweru w aplikacji mobilnej.

UWAGA: Podczas wypożyczenia jednośladów niestandardowych, takich jak rowery elektryczne oraz dziecięce, należy pamiętać o dokonaniu zwrotu na dedykowanych, specjalnych dla tego typu rowerów stacjach.

Skąd mam wiedzieć, że zwrot nastąpił prawidłowo?

Prawidłowy zwrot roweru do elektrozamka potwierdzany jest sygnałem dźwiękowym oraz świecącą się na zielono diodą. Dla pewności rekomendujemy sprawdzenie swojego stanu konta za pomocą aplikacji mobilnej Veturilo, poprzez ponowne zalogowanie się na terminalu lub logowanie się na portalu www.veturilo.waw.pl. Potwierdzenie zwrotu roweru w systemie możesz również uzyskać kontaktując się z całodobową infolinią.

Jak długo może trwać wypożyczenie?

Wypożyczenie może trwać maksymalnie do 12 godzin. Po przekroczeniu 12 godzin naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 200 zł. W czasie trwania wypożyczenia (po 3, 6 i 12 h) do użytkownika są automatycznie wysyłane wiadomości przypominające o trwaniu wypożyczenia i naliczaniu opłat.

Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?

W takim przypadku należy przypiąć rower linką z zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. 4- cyfrowy kod do linki wyświetla się na terminalu w momencie wypożyczenia roweru, na głównym ekranie aplikacji mobilnej Veturilo w trakcie trwania całego wynajmu lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenia roweru przez Biuro Obsługi Klienta. Następnie należy dokonać zwrotu na terminalu naciskając przycisk „Wypożyczenie/Zwrot” i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub skontaktować się z całodobową infolinię. Zwrotu jednośladu można również dokonać w aplikacji mobilnej Veturilo.

Ile rowerów mogę wypożyczyć jednocześnie?

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie.

Co zrobić, jeśli nie mogę wypożyczyć/zwrócić roweru przy terminalu?

W przypadku pytań z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu, skontaktuj się z naszą całodobową infolinią. Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Numery kontaktowe znajdziesz zarówno na każdej stacji, jak i na każdym jednośladzie.

Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?

Tak, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Warto pamiętać, aby nie pozostawiać roweru w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych”. Należy przypiąć jednoślad odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów. Przerwa w trakcie jazdy jest wliczana do czasu wypożyczenia. Wypożyczenie roweru pozostawionego w trakcie przejazdu nie jest możliwie dla osoby trzeciej np. za pomocą aplikacji mobilnej Veturilo. W trakcie podjęcia takiej próby zostanie ona poinformowana o niedostępności roweru.

UWAGA: Podczas wypożyczenie roweru elektrycznego nie otrzymujesz kodu do linki z zamkiem szyfrowym, co jest równoznaczne z tym, że takiego roweru nie można pozostawić bez opieki.

Czy można pozostawić rower poza stacją?

Rower możesz zwracać tylko na wyznaczonych do tego stacjach. W przypadku pozostawienia roweru poza stacją, użytkownik ponosi dalsze koszty jego wypożyczenia oraz jest odpowiedzialny za ewentualną kradzież i/lub zniszczenie. Możliwe jest zrobienie przerwy w przejażdżce, jednakże rower musi pozostać zabezpieczony za pomocą linki z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów. Warto pamiętać, aby nie pozostawiać rowerów w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych”. W związku z tym, że rower będzie w trakcie Twojego wynajmu, inny użytkownik nie będzie miał możliwości wypożyczenia go za pomocą aplikacji mobilnej Veturilo

Czy można zarezerwować rowery?

Nie ma możliwości rezerwacji rowerów. Jednoślad jest dostępny dla każdego, a stację są ustawione w dogodnych lokalizacjach.

Czy muszę znajdować się na stacji, gdy chcę zwrócić rower?

W przypadku kontaktu z całodobową infolinią i chęcią zwrotu roweru w systemie zaleca się, przebywanie na stacji zwrotu. Dzięki temu Konsultant może upewnić się czy zwrot roweru nastąpił prawidłowo.

Kod do linki z zamkiem szyfrowym nie działa. Co robić?

Upewnij się, czy wprowadzasz prawidłowy kod do zamka szyfrowego. Kod ten wyświetla się na terminalu w momencie wypożyczenia roweru, na głównym ekranie aplikacji mobilnej Veturilo w trakcie trwania całego wynajmu lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenie roweru przez BOK. Kod należy ustawić na wysokości wypukłej kreski, zaczynając od lewej do prawej strony. Jeżeli podany przez system 4-cyfrowy szyfr nie otworzy zamka – skontaktuj się z całodobową infolinią.

Wypożyczyłem rower, ale nie wypiął się z elektrozamka. Co mam zrobić, aby go zwrócić?

W pierwszej kolejności upewnij się, czy rower na pewno nie wypiął się ze stacji. Spróbuj delikatnie pociągnąć do góry, a następnie do siebie. Jeżeli mimo to rower pozostaje w elektrozamku po 3 do 5 min. system odczyta, że rower nie został wypięty i automatycznie zwróci jednoślad oraz unieważni przejazd. W przypadku, gdy zwrot w systemie nie nastąpi i czas wypożyczenie będzie kontynuowany, skontaktuj się z całodobową infolinią.

Zwróciłem rower przed czasem i dostałem SMS o trwającym wypożyczeniu/pobraniu środków. Co mam zrobić?

Jeżeli otrzymałeś SMS z informacją o ciągle trwającym wypożyczeniu, mimo, że rower został już przez Ciebie prawidłowo zwrócony na stacji – skontaktuj się z całodobową infolinią. Konsultant pomoże dokonać zwrotu roweru w systemie oraz ustali ewentualne przyczyny, które spowodowały, że wypożyczenie było wciąż w trakcie. W przypadku, gdy zauważyłeś, że opłata za wypożyczenie została naliczona nieprawidłowo, napisz do nas korzystając z formularza kontaktowego.  Na przesłanie odpowiedzi mamy maksymalnie 14 dni, ale postaramy się zrobić to tak szybko, jak to będzie możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, zwrócimy całą nieodpowiednio naliczoną kwotę.

Stacja nie działa prawidłowo. Co mogę zrobić?

Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji zawierającej numer stacji poprzez aplikację mobilną Veturilo, formularz kontaktowy lub poprzez kontakt z całodobową infolinią. Nasz serwis podejmie kroki w celu usunięcia ewentualnej usterki najszybciej, jak tylko będzie to możliwe. Pracujemy 24 godziny na dobę monitorują stan systemu, natomiast takie zgłoszenia pozwalają nam interweniować jeszcze szybciej.

Rower ma usterkę. Co mogę zrobić?

Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji zawierającej numer roweru poprzez aplikację mobilną Veturilo, formularz kontaktowy lub poprzez kontakt z całodobową infolinią. Nasz serwis podejmie kroki w celu usunięcia ewentualnej usterki najszybciej, jak tylko będzie to możliwe. Pracujemy 24 godziny na dobę monitorując stan systemu, natomiast takie zgłoszenia pozwalają nam interweniować jeszcze szybciej.

Zauważyłem usterkę roweru w trakcie jazdy. Co mam zrobić?

Gdy podczas jazdy rowerem stwierdzisz jakiejkolwiek usterki, niezwłocznie zgłoś ten problemu do Biura Obsługi Klienta dzwoniąc na całodobową infolinią, korzystając z formularza kontaktowego na stronie lub zgłaszając usterkę korzystając z aplikacji mobilnej Veturilo. Następnie odstaw rower do najbliższej stacji i wypożycz inny.

Co zrobić, jeśli wypożyczony rower został skradziony?

W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas użytkowania, wypożyczający musi jak najszybciej powiadomić o tym Biuro Obsługi Klienta.

Po czym poznać, że wypożyczam rower elektryczny?

Rowery elektryczne charakteryzują się wskaźnikiem naładowania baterii, który znajduję się w tylnej części jednośladu lub na jego ramie (w zależności od modelu roweru). Rowery te można wypożyczyć na dedykowanych stacjach znajdujących się wzdłuż Skarpy Wiślanej. Listę stacji można sprawdzić na portalu www.veturilo.waw.pl, w aplikacji mobilnej Veturilo czy na terminalu. Dodatkowa lista znajduje się również, w tylnej części roweru.

Czym różni się rower elektryczny od tradycyjnego?

E-Bike jest wyposażony we wspomaganie pedałowania podczas jazdy. Wbudowany silnik elektryczny ułatwia wjazd na wzniesienia. Silnik wspomaga jazdę do 25 km/h, w przypadku szybszej jazdy trzeba liczyć tylko na siłę mięśni. Hamulce rolkowe znajdujące się przy kierownicy są dodatkowo wzmocnione. Rowery elektryczne nie posiadają hamulca nożnego (torpedo) i w przeciwieństwie do tradycyjnych rowerów Veturilo są znacznie cięższe.

W jaki sposób mogę wypożyczyć rower elektryczny?

Rower elektryczny można wypożyczyć za pomocą terminala naciskając przycisk Wypożyczenie/Zwrot, postępując zgodnie z instrukcjami na wyświetlaczu. Przy wypożyczeniu należy pamiętać, żeby wybrać rower z wystarczającym poziomem naładowania baterii. Charakterystyczny sygnał potwierdzi wynajem roweru. Wypożyczenia można dokonać również za pomocą aplikacji mobilnej Veturilo .

Gdzie mogę wypożyczyć rower elektryczny?

E-Bike można wypożyczyć na specjalnych stacjach znajdujących się wzdłuż Skarpy Wiślanej. Użytkować je można na terenie całej Warszawy, jednak zwrot jest możliwy wyłącznie na stacjach rowerów elektrycznych. Mapa stacji dostępna jest na stronie internetowej, terminalu, aplikacji mobilnej Veturilo oraz na tylnej części wypożyczonego roweru. Należy pamiętać o dokonaniu zwrotu jednośladu na jednej ze specjalnych stacji, poprzez wpięcie w elektrozamek, tak, aby został on ponownie naładowany i dalej spełniał swoją funkcję poprzez wspomaganie jazdy. Nie ma możliwości naładowania roweru poza specjalnymi stacjami.

Gdzie mogę zwrócić rower elektryczny?

Rower elektryczny należy zwrócić na jednej z dedykowanych stacji poprzez wpięcie do elektrozamka, tak, aby został on ponownie naładowany i dalej spełniał swoją funkcję poprzez wspomaganie jazdy. Charakterystyczny sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot roweru. W przypadku przepełnienia stacji należy udać się do najbliższej znajdującej się w okolicy. Rozkład stacji oraz liczbę wolnych stojaków można sprawdzić na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej Veturilo lub przez kontakt z całodobową infolinią.

Dlaczego zwrot roweru elektrycznego jest możliwy tylko poprzez wpięcie do elektrozamka?

Rower elektryczny ładowany jest w elektrozamkach na dedykowanych stacjach, ważne jest wpięcie go do stojaka, aby mógł spełniać dalej swoją funkcję i wspomagać jazdę.

Przy wypożyczeniu dostałem SMS z kodem do linki z zamkiem szyfrowym, wyświetlający się jako XXXX – dlaczego?

Przesłany SMS ma odpowiednią treść. W przypadku wynajmu roweru elektrycznego kod do linki z zamkiem szyfrowym nie jest podawany. Pamiętaj, że w przypadku przepełnionej stacji, zwrot roweru elektrycznego jest możliwy na najbliższej stacji rowerów elektrycznych, poprzez wpięcie do wolnego stojaka.

Gdzie mogę sprawdzić poziom naładowania roweru elektrycznego?

Poziom naładowania roweru elektrycznego można sprawdzić za pomocą wskaźnika naładowania baterii znajdującego się w tylnej części roweru lub na jego ramie (w zależności od modelu roweru). Wskaźnik składa się z 5 diod, jedna dioda to 20% naładowania roweru.

Ile rowerów elektrycznych mogę wypożyczyć na jedno konto?

Na jedno konto w systemie Veturilo możesz wypożyczyć maksymalnie 4 rowery, niezależnie od ich rodzaju. Opłata za każdy rower naliczana jest oddzielnie.

Jakie są dostępne rowery dziecięce?

Obecnie dostępne są dwa rodzaje rowerków dziecięcych: 4+ dla dzieci powyżej 110 centymetrów wzrostu oraz 6+ dla dzieci powyżej 120 centymetrów wzrostu.

Dlaczego rower dziecięcy mogę zwrócić wyłącznie na wybranych stacjach?

Rowerki dziecięce należą do rowerów niestandardowych, ich budowa różni się od tradycyjnych rowerów, elektrozamki są umieszczone niżej, dlatego ważne jest, aby oddawać je wyłącznie do specjalnie wyznaczonych stacji. Lokalizacja stacji wraz z liczbą dostępnych rowerków dziecięcych znajduje się na stronie internetowej, aplikacji mobilnej Veturilo oraz na terminalu.

Miałem wypadek na rowerze miejskim. Jakie kroki powinienem podjąć?

W przypadku, gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji, jesteś zobowiązany do spisania oświadczenia i/lub wezwania na miejsce zdarzenia Policji. Ponadto w przypadku wystąpienia opisanego zdarzenia jesteś zobligowany do poinformowania o powyższym Biura Obsługi Klienta maksymalnie do 24 godzin od momentu wystąpienia zajścia.

Czy mogę korzystać z Veturilo, jeśli nie mam ukończonych 18 lat?

Z wypożyczalni rowerów miejskich mogą skorzystać osoby małoletnie, jednak do ukończenia 13 roku życia wymagana jest opieka osoby dorosłej. Dodatkowym wymogiem jest posiadanie ważnej karty rowerowej lub motorowerowej.

W jaki sposób mogę zarejestrować konto i korzystać z Roweru Miejskiego, jeśli nie mam ukończonych 18 lat?

Rejestracja konta odbywa się w tradycyjny sposób poprzez: terminal, aplikację mobilną Veturilo, stronę internetową www.veturilo.waw.pl lub kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Do rejestracji będą potrzebne dane osobowe. W przypadku osoby niepełnoletniej, wymagane jest przesłanie zgody rodzicielskiej drogą e-mail, pocztą na adres operatora lub osobiście w siedzibie firmy poprzez wypełnienie formularza. Dodatkowym wymogiem jest posiadanie ważnej karty rowerowej lub motorowerowej.

Czy do roweru standardowego mogę samodzielnie zamocować fotelik dziecięcy?

Rowery standardowe nie są przystosowane do montowania fotelika dziecięcego ani do przewożenia pasażerów.

Od czego/kogo zależy, w którym miejscu powstanie stacja?

Z naszej strony możemy zadeklarować, że operator Veturilo będzie starał się rozwijać system o stacje sponsorskie/patronackie stawiane we współpracy z firmami z Warszawy. Dodatkowo sugestie powstania nowych stacji prosimy kierować na adres Zarządu Dróg Miejskich: [email protected].

Czy mam obowiązek informować o zmianie danych?

Tak, w przypadku zmiany danych osobowych użytkownik zobowiązany jest do poinformowania operatora. W celu zmiany imienia i/lub nazwiska, należy przesłać oświadczenie drogą e-mailową na [email protected], pocztą na adres operatora lub złożyć je osobiście w siedzibie firmy. Pozostałe dane, takie jak dane adresowe, należy zaktualizować logując się na portalu www.veturilo.waw.pl, aplikacji mobilnej Veturilo lub poprzez kontakt z całodobową infolinią pozostałe dane.

Nie mam adresu e-mail, jak mogę skorzystać z rowerów?

Adres e-mail jest niezbędny do rejestracji konta, ponieważ wszelkie zmiany w regulaminie oraz istotne informacje są przesyłane drogą elektroniczną. Możesz poprosić znajomą osobę o pomoc w założeniu e-maila – trwa to tyle samo co rejestracja w naszym systemie.

Jak mogę kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, oprócz kontaktu telefonicznego?

Innymi dostępnymi kanałami kontaktu z nami są: zgłoszenia e-mail, formularz kontaktowy, zgłoszenie przez aplikację mobilną Veturilo lub kontakt przez fanpage na facebook’u.

Jak włączyć lampę roweru?

Lampa uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że zaczniesz pedałować, a lampa oświetli Ci drogę.

Czy stacje posiadają pompki?

Tak, każda ze stacji jest wyposażona w pompkę służącą do napompowania opon w rowerze.